Rabu, 11 Mei 2016

Ubat Sakit Kepala Semula Jadi

Ubat Sakit Kepala Semula Jadi - Semua orang pasti hampir pernah mempunyai sakit kepala, sakit kepala ini kerana ia kadang-kadang berlaku disebabkan oleh penyakit-penyakit seperti demam, diiringi dengan kurang darah, tekanan darah tinggi, walaupun hanya kerana keletihan.

Tetapi untuk merawat biasa sakit kepala adalah sebenarnya agak mudah, anda boleh mengikuti cara cara-cara semula jadi untuk melegakan sakit kepala anda. Berikut adalah tips untuk merawat sakit kepala sentiasa supaya sembuh dengan cara yang praktikal dan mudah.

Ubat Sakit Kepala Semula Jadi

Berikut Ubat Sakit Kepala Semula Jadi :

1. Memperbanyakkan lagi penggunaan air putih
Salah satu punca sakit kepala ialah dehidrasi. Oleh itu jika anda sakit kepala, cara yang paling mudah untuk menyembuhkan adalah memperbanyak minu air putih. Untuk mengelakkannya, pastikan anda selalu minum sekurang-kurangnya lapan gelas air sehari.

2. Mengambil kentang
Selain daripada kekurangan cecair, sakit kepala juga berlaku disebabkan oleh kerugian sebanyak electrolytes badan seperti kalium. Kentang yang merupakan salah satu daripada banyak mentol mengandungi kalium. Oleh itu, anda boleh membuat kentang tersebut sebagai salah satu rawatan semulajadi yang boleh menyembuhkan sakit kepala. Bagaimana untuk memasak untuk mengukusnya.

3. Membiak makan pisang
Pisang adalah salah satu daripada banyak jenis buah-buahan yang mengandungi magnesium dan kalium bagi meringankan sakit kepala anda mengalami. Buah pisan menyempitkannya untuk membantu anda sakit kepala cepat reda.

4. Menggunakan ais kiub
Penggunaan memampatkannya daripada kiub ais untuk melegakan sakit sakit kepala anda. Sangat mudah dengan beberapa keping ais kiub dibalut dalam kain dan kemudian tampalkannya pada merasa kepala yang pening. Akhirnya, anda mengalami sakit kepala akan menjadi lebih berkurangan kemudian hilang dari semasa ke semasa.

5. Makan gula-gula pudina
Kandungan mentol, contohnya dalam pudina akan membuatkan kepala anda berehat supaya sakit kepala anda akan diselesaikan dengan cepat. Selain daripada gula-gula pudina anda juga boleh mengambil makanan atau minuman yang kaya dengan Deposit Mint di dalamnya.


Itulah Ulasan Petua Ubat Sakit Kepala Semula Jadi untuk pulih dengan cepat anda boleh cuba lakukan di rumah, tetapi jika anda sakit kepala tidak pernah pulih hendaklah dengan serta-merta memeriksa dengan doktor sakit kepala anda, untuk terus mengendalikan. Mudah-mudahan berguna!

Ubat Sakit Kepala Semula Jadi Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Unknown

0 ulasan:

Catat Ulasan